vrijdag 8 maart 2013

Bloghop

Ik kreeg wat vragen over de blog hop.
Wat is nu precies een blog hop?
Ik kwam er zelf ook heel toevallig achter.
Madame Samm organiseert geregeld (bijna maandelijks) een blog hop. 
Ze heeft zelf een blog. "Sew WE Quilt" 
Samen met medebloggers /cheerleaders  komen ze met thema's .
Dit thema moet verwerkt worden.
Zo heb ik in oktober 2012 aan een Coinpurse blog hop meegedaan.
De komende twee maanden ga ik aan een paar hops meedoen.

Stitch me up
April shower
Shake your pompoms

Er kunnen zich een groot aantal inschrijven.
Iedereen wordt ingedeeld om op een bepaalde datum te laten zien wat je rond het betreffende thema gemaakt hebt.
Op je blog dien je vooraf te vermelden dat de blog hop eraan komt. 
Even een link plaatsen in de sidebar.
Op de dag waarop je ingedeeld bent, laat je foto's van je werkstuk/ken zien.
Ook verwijs je naar de bloggen die ook op die dag hun werkstuk laten zien.
Zo kun je langs de verschillende bloggen hoppen om al het moois te aanschouwen.
Je maakt dus werkstukken voor jezelf rond een bepaald thema.
Madame Samm zet foto's op haar Pinterest site.





5 opmerkingen:

  1. Meedoen aan een bloghop is ontzettend leuk, je ziet een heleboel blogs die je nog niet eerder gezien hebt en oh, oh, wat een prachtige blogs zijn er! Er zijn give aways en het is de bedoeling dat je als mede-bloghopper een reactie achterlaat op het blog van de hoppers.
    Bloghoppen is verslavend en verschrikkelijk leuk en van harte aan te bevelen!
    Frederika, ik wens je veel succes met je 3 bloghops, ik kom zeker kijken wat jij gemaakt hebt, ik verheug me er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me erg leuk ! Maar gezien mijn andere activiteiten, doe ik niet mee, maar kijk ik met plezier naar jou bijdragen!Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het mooi duidelijk uitgelegd. Ik zit bu aan mijn April shower te werken. Jij succes met je werkstukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes! Nu snap ik het, dank je wel voor je uitleg! Leuk idee, ook omdat je op deze manier zoveel andere blogsters tegen komt. Succes Frederika en een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je uitleg! Heel duidelijk!
    Succes met blog-hoppen!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen