zondag 13 oktober 2013

Hoe maakte ik de Wonky star? Wonky star

Dank voor de reacties op mijn vorige sterrenblogje.
Het is een Wonky star.
Hoewel velen van jullie veel meer ervaring met de diverse blokken hebben, 
geef ik hieronder door middel van foto's het toch even weer.
De witte stof heb ik in 9 gelijke blokjes verdeeld. 
Deze heb ik echter min of meer willekeurig versneden.
Je begint dan met 9 blokken
De eerste punt leg je dan schuin op de stof en naait het vast.
Strijk de punt de goede kant op 
 Dan leg je punt twee er schuin op, over, naar believen.
Pas wel op dat de punten van de ster niet helemaal bovenaan komen. 
Anders zijn bij het in elkaar zetten de punten van de ster stomp.
Strijk ook deze punt de goede kant op.
Snijd de punten. De zwarte stof is dan gelijk de maat.
Het eerste blokje is klaar, zo maak je alle vier. 
 
 Zet rij voor rij aan elkaar. 
Je kunt het middelste blok ook vervangen door een andere kleur
 Zo zet je alle rijen aan elkaar. 
KLAAR is de ster.

Jeg fikk spørsmål om jeg ville vise hvordan jeg laget den Wonky stjerne.
Så da prøvde jeg det. 

This is the way I made my Wonky star.

8 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je duidelijke uitleg.Ik ga meteen aan de slag.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed uitgelegd Frederika, die ga ik onthouden want het is een leuk blok! Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je dit even laat zien. Duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de duidelijke uitleg het ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel duidelijk, dank je wel!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een duidelijke uitleg en een super leuk blok.
    Dankjewel voor de uitleg.
    Gr.miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tack snälla Du för att Du "delar med Dig" hur du syr en Wonky star! Det är en stjärna som jag blir nyfiken på att sy.

    Dollandesign

    BeantwoordenVerwijderen