vrijdag 1 november 2013

Workshop in Nederland

Als ik in Nederland ben, hebben mijn DS en ik al een beetje een gewoonte om samen creatief aan de slag te gaan. 
Dit keer hadden we het idee opgevat om deel te nemen aan een workshop. 
Dan is het zoeken naar iets waar we beiden lol in hebben.
We hadden verschillende sites en technieken bekeken.
Natuurlijk waren de dagen die in aanmerking kwamen ook nog eens beperkt.
Mijn dagen in Nederland zijn meestal al redelijk volgepland.
DS kwam al zoekende op de site KRAALKADO
Daar werden workshops glaskralen maken en wandkleden met sprookjeswol gegeven.
Nu leken beide activiteiten ons erg leuk.
Dus wat doe je?
Je vraagt of je het kan combineren.
Gelukkig had Monique nog tijd op zaterdag 19 oktober.
Dat terwijl ze zelf de volgende dag op reis zou gaan.
Na een hartelijk welkom werd ons verteld hoe we de dag in zouden vullen. 
Eerst glaskralen maken en daarna wol prikken.
Natuurlijk was het eerst belangrijk om aanwijzingen te krijgen over het hoe en wat met de branders .
Monique demonstreerde even hoe je een kraal opbouwt.
 En daarna was het aan ons.
 Erg leuk om te doen, maar ook lastig hoor.
 Dit zijn mijn kralen.
Eentje gebruik aan mijn pandora armband. 
De anderen moeten nog een bestemming krijgen. 
Na de lunch, die prima verzorgd was, over naar het wandkleed van sprookjeswol.
We hadden op internet enkele afbeeldingen gezocht, die eventueel te gebruiken waren.
Daarbij hadden we gekozen voor een herfsttafereeltje.
Eerst moet de ondergrond/achtergrond gelegd worden. 
Zo wordt laag voor laag gelegd en geprikt.
 Daarna worden de poppetjes en eventuele andere delen toegevoegd.
En hier is mijn eindresultaat.
Erg leuk om te doen.
Daar ga ik vast meer mee doen.

Monique bedankt voor deze geweldige dag.

Jeg var på kurs med søstra mi.
Vi lagde glassperler.
Det var morsomt og vanskelig å gjøre.

På samme kursdag lagde vi en ullteppe.

11 opmerkingen:

  1. Leuk allemaal !!!! Vooral dat glaskralen maken zou ik wel es willen proberen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk allemaal!
    Schattig herfsttafereeltje!!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn twee zeer geslaagde workshops! Mooie kralen en een schat van een viltschilderijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kralen en een mooi viltschilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk dat jullie samen iets uitzoeken!! En je had geluk dat je beide workshops kon doen. Hartstikke leuk, de kralen en het wolwerk. Die kralen maken lijkt me helemaal niet makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat jullie dit samen doen en hebben gedaan. De kralen zijn erg mooi geworden net als het schilderijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk adresje hadden jullie gevonden! Dat kralen maken lijkt me erg leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit waren wel heel bijzondere workshops!
    Mooi de glaskralen, en het viltschilderijtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om dat samen te doen!! En bedankt voor de link naar de site Kraalkado; niet zo ver bij ons vandaan!
    Goed idee om ook eens iets leuk te doen...... ;)
    En wat een mooie dingen hebben jullie gemaakt. Prachtig!
    groetjes uit Ommen en een fijn weekend, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen