dinsdag 31 maart 2015

Op de valreep / Yes i did it

Begin maart had ik me een niet al te groot doel gesteld voor de
A Lovely Year of Finishes.
Ik wilde  de blokken van mijn Craftsy quilt afmaken. 
Dit had te maken met mijn reis naar Nederland.
Omdat ik een weekje weg zou zijn, moest het wel haalbaar zijn om af te maken.
Nou maar goed ook.
De bedoeling was om 1 weekje in Nederland door te brengen.
Maar dat werden onverwacht 2 weken.
De auto veroorzaakte problemen omderweg.
Hij trilde bij de wielen, vast even uit balanceren en dan is het wel beter.
Om te voorkomen dat de ramp al te groot zou zijn, 
gingen we bij het Scandinavia Park in Flensburg aan.
Daar zou vast een garage zijn die ons misschien kon helpen.
En ja hoor geen probleem.
Maar....................
Toen bleek er meer aan de hand, een wiellager moesten vervangen worden.
Kon besteld worden, maar duurde ongeveer 5 uurtjes voor alles klaar was.
Tja doe maar dus.
Na een paar uur kregen we een telefoontje, 
zijn jullie in de buurt? Kom dan maar even.
Pfffff wat nu?
De 4de en de 5de versnelling werkte niet.
Dat terwijl we net 200 km gereden hadden.
We kunnen het wel reparen, maar dat gaat wel tot volgende week dinsdag duren.
(Eigenlijk moesten we dan allebeide al aan het werk zijn.)
In overleg met de verzekering een leenauto bezorgd zo konden wij verder rijden.
Dat het een dure grap zou worden was al wel duidelijk.
In Nederland kregen we te horen dat de versnellingsbak vervangen moest worden.
Vrijdag 20 maart was de auto dan klaar.
Wij het een en ander geregeld.
DH met het vliegtuig terug op maandag
 en ik op donderdag naar Flensburg om de auto te halen en door te rijden naar de boot.
Vrijdagavond zat ik weer op mijn eigen bank.
Natuurlijk heb ik het wel gezellig gehad in Nederland.
En gelukkig het ik mijn gestelde doel ook nog bereikt.
De blokken zijn af en ze zitten aan elkaar.
Oh ja en die verkeerde flying Geese heb ik lekker zo gelaten.


I made it.
Had some problems this month, but i MADE it.
Finished my Craftsy blocks.
Now i can make a quilt out of this.

I'm linking up with sewbittersweetdesigns.com/  For the goal setting I was # 39.

11 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat er zoveel problemen met de auto was. Maar je quilt ziet er erg mooi uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lastig, die pech met de auto. Dan was ik met een kapotte accu binnen een uur al weer weg en dat vond ik al vreselijk! Mooi dat blauw met wit. En dat van die ganzen had je niet moeten zeggen... ik had het niet eens gezien totdat je het vertelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend dat je pech met de auto had! Maar wat geeft het een goed gevoel als je weer wat af kunt ronden! Mooie blokken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen joh die auto pech. Gelukkig toch je mooie top af gekregen. Leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, dat is écht pech. Zo vervelend zulke tegenvallers.
    Wat is de quilt mooi geworden! Super, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pech zeg. Gelukkig kon het gemaakt worden. Dat het duur is kan ik me heel goed voorstellen. De blokken zijn erg mooi geworden en vormen een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niets vervelender dan autopech! Je top is erg mooi geworden en gelukkig toch nog een fijne week in Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pech! Gelukkig toch leuk gehad in Nederland, en ook je top is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pech! Snel vergeten en doorgaan ;-)
    De quilt is schitterend geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb jou genomineerd voor de Liebster Award (zie mijn blog).

      Verwijderen
  10. Wunder- wunderschön Frederika!
    Ganz toll, dass du durchgehalten hast, die Blöcke sind so toll und so in blau/weiß zeitlos schön!!!
    Frohe Ostern!
    Liebe Grüße
    Bente

    BeantwoordenVerwijderen